WAT GEBEURT ER NA EEN AANVRAAG


Eén van onze intermediairs komt bij u thuis voor een persoonlijk gesprek. U hoeft dus niet naar een kantoor of loket.Tijdens dit huisbezoek bespreken we uw situatie en hulpvraag. Wat zijn de dingen waar uw kind(eren) mee geholpen kan worden? Wat kunnen andere instanties, zoals de gemeente of landelijke overheid, voor u betekenen? En, wat kunnen wij voor u doen? Vervolgens wordt op kantoor het inkomen beoordeeld. Behoort u tot de doelgroep dan wordt uw aanvraag in behandeling genomen en daar informeren wij u dan over via email.

Doorverwijzen
In het gesprek met de intermediair kunnen zaken aan de orde komen waarvoor een oplossing buiten Leergeld Noord-West Brabant voorhanden is. In voorkomende gevallen verwijzen wij door naar de betreffende hulporganisatie of voorziening of dienen wij een aanvraag voor u in.

Voorzieningencheck
Gemeentes bieden steeds meer mogelijkheden voor hulp. De ondersteuning is echter niet in alle gemeentes hetzelfde. Tijdens de huisbezoeken door onze intermediairs wordt ook altijd gesproken over voorzieningen en mogelijkheden die gemeente en overheid en eventuele andere (maatschappelijke) organsaties bieden. De intermediair maakt daarbij gebruik van de zogenaamde voorzieningencheck. Als uit de check blijkt, dat anderen dan Stichting Leergeld -ook- hulp kunnen bieden, zal de intermediar u het advies geven daar gebruik van te maken. Denkt u daarbij bijvoorbeeld aan de
Voedselbank, de Meedoenregeling van de betreffende gemeente of andere (gemeentelijke) voorzieningen.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door het bezoeken van deze website gaat u akkoord met de voorwaarden. Meer informatie over cookies vindt u hier.